Amfibemannen, Arlanda Aquathlon & Torekov Openwater resumé 2019

Hej.

Drar ut i pressbåten på måndag på Ö till Ö. Kommer följa täten och lagen längre bak. Syster har ett damlag med och debuterar på VM. Kul. Team Swimrunhigh med Monique Stalås

Egen status?

Jo har tävlat i maj, juni och juli. Senast var det i slutet på juli på Amfibiemannen som åter igen är på G, efter några år i träda. Grymt vacker och utmanande bana runt Arholma. En uppdatering av rang med många simsträckor dessutom. Helt i min smak. Massa svår terränglöpning, klippor och lite grusvägar. ***** i min bok. I lag med syster Nina Loven i mixed. Vi blev 22:a i mixed av 42 lag i mål.

67744221_2871455052895751_5063973553896947712_o

Arlanda aquathlon i slutet av juni, även detta race med Syster Nina Loven. Tredje gången gilt för oss i mixed, slutade även detta i ett brons oxå för tredje året rad. Min löpform var skral med simformen bättre än på mkt länge. Bra avstämning och utmanande genomkörare. Varmt som attan och fint arr.

Skärmavbild 2019-08-30 kl. 09.47.05.png

Knäskavank. Jo i juli bytte jag blöja på min dotter och vred till mitt knä. Kunde dock tävla på Amfibemannen utan problem. Men efter ett långpass i början av augusti med Monique och Nina så sa det stopp. Verkar inte vara något stor skada men löpvila nu i två veckor är lite frustrerande. Skall dock på röntgen idag fredag och hoppas kunna tävla den 14 sept på Åland Swimrun. Det är det stora målet denna Swimrun-säsong. Kommer förhoppningsvis till start och då med Philip af Robson. Vi tävlade 2017 på långa distansen och plockade hem ett silver på finska mästerskapet och en tredje plats i herr på 10:27.

Torekov Open water 25 aug. Var anmäld till Torekov Swimrun förra helgen men med ett knä som inte är 100 % fick jag ladda om med att hoppa in på denna simtävling istället. Sträckan 3,2 km från Hallandsväder till Morgonbryggan i Torekov kändes pirrigt. Det blev utmanande deluxe. Trots fin väder och massa bojar, drogs jag med strömmarna norrut och till slut blev loppet 4,1 km för mig. Blev en 57:plats på 1:18 av 98 deltagare i mål i min klass.

Skärmavbild 2019-08-30 kl. 09.50.56

Om Swimrunner

Runner, swimmer, yogi, writer, editior, driver, teacher and foremost SWIMRUNNER.

Lämna en kommentar